Rozhovor: Cítím, že Bellroy jde správným směrem

22.4. 2020, Daniel Rufer
Rozhovor: Cítím, že Bellroy jde správným směrem

Jako každý rok touhle dobou, i letos jsme vyrazili na zimní edici veletrhu Pitti Uomo. A jako každý rok jsme se tam potkali s kolegy z Bellroy. S drobným zpožděním teď přinášíme rozhovor, který jsme tam při té příležitosti pořídili. Dozvíte se v něm třeba, co Bellroy chystá za novinky, jak se jim celkově daří a jak je to s tím jejich surfováním.

Jsme tu na Pitti Uomo u stánku Bellroy. Můžeš se na úvod našim čtenářům představit a říct jim, co máš v Bellroy na starosti?

Ahoj, jsem Rich a aktuálně mám pod palcem asijskou velkoobchodní distribuci.

Jak dlouho tu Bellroy vlastně už je a kdo za ním stojí?

Bellroy založili již téměř před deseti lety dva kamarádi - Andy a Hadrian - kteří původně pracovali jako surfařští designéři. V té době založili blog s názvem Carryology, jehož cílem bylo hledat lepší způsoby, jak nosit věci - ať už v peněženkách nebo v batozích. Postupně se začali bavit o tom, že by takovou zavazadlovou revoluci mohli sami zahájit. Začali peněženkami, které byly v té době už opravdu dlouho úplně stejné, nikam se nevyvíjely, nijak se nezlepšovaly.

Bellroy a surfování - co ještě mají tyhle dvě věci společného?

Spoustu. Název Bellroy vznikl spojením názvů dvou míst, kde máme kanceláře - jedna je v Bells Beach, druhá ve Fitzroy, což je v podstatě taková umělečtější část Melbourne. V každé z kanceláří to funguje trochu jinak. A právě v té v Bells Beach skoro všichni surfují. Vždycky v jedenáct a pak ve čtyři odpoledne se každý jde podívat nahoru, jaké jsou vlny. Když dobré, zhruba půlka kanceláře se sebere, vezme surf a jde se na chvilku projet.

Kolik vás dneska vlastně v Bellroy je? Vyrostli jste hodně? A jaký byl váš minulý rok?

V tenhle moment zhruba stovka. Poslední roky jsme se hodně věnovali tomu, abychom nabrali dobré lidi. To je základ, práce se pro ně pak už vymyslí snadno. Já jsem se sem vlastně dostal ještě předtím, než jsme najeli na ta striktní kritéria. Kdyby to takhle bylo už tehdy, asi tu nepracuju. (smích)

Minulý rok se nám vážně vydařil, jak co do novinek, tak do spokojenosti našich zákazníků. Cítím, že jdeme správným směrem.

 Co je vlastně teď pro Bellroy hlavní priorita? Pořád jsou to peněženky, nebo se to už trochu změnilo?

U nás to je obecně o lepším nošení věcí. Na některé potřebujete batoh, na některé peněženku, na některé kryt. Prostě, ať už potřebujete přenášet cokoliv, tak my dost možná právě přemýšlíme o tom, jak to dělat příjemněji.

Co chystáte na tenhle rok, co bude vaše příští velká věc?

Přece nemůžu všechno vyklopit. (smích) Ale teď vážně, chystáme nějaké parádičky. Tou první samozřejmě jsou naše desáté narozeniny, na které jsme si připravili pár překvapení.

Příští hmatatelnou novinkou bude řada peněženek a batoh Apex. Ne náhodou jsme se v rámci ní znovu podívali na Slim Sleeve, jednu z našich vůbec prvních peněženek. Vyzkoušeli jsme nějaké nové techniky a zkusili zase trochu jiný formát. Použili jsme laminovanou verzi ve formě tvarované kůže a výsledek, aspoň doufám, lidi potěší, protože výsledná peněženka je zajímavá, samozřejmě efektivní, navíc se s ní skvěle pracuje. V podobném duchu jsme připravili i Apex Passport Sleeve.

No a pak tu je Apex batoh. V podstatě jsme vzali všechno, co o batozích víme a spojili to do minimalistického a efektivního batohu. Vážně paráda.

Kdyby sis musel vybrat tři věci od Bellroy, které ti zlepšují a usnadňují život, které by to byly?

Pro mě rozhodně Phone Case na 3 karty, který tu mám s sebou. Strašně užitečná věc, hlavně když jsem v Austrálii. V klidu si můžu vyjít ven jen s tímhle, protože víc než tři karty obvykle nepotřebuju. Navíc to pouzdro skvěle chrání můj telefon. Jednomu z našich spoluzakladatelů na vánoční párty v zábavním parku vypadnul telefon z kapsy, zrovna když byl na ruském kole, asi z dvaceti metrů. Odrazil se párkrát o koleje, přistál dole v kaluži a, světe div se, nic mu nebylo. Pouzdro to trochu schytalo, ale telefon samotný neutrpěl žádnou újmu.

Číslo dvě je hodně kapesní, ale o to praktičtější záležitost - pouzdro na klíče Key Cover Plus. Vejdou se mi do něj všechny klíče, včetně jednoho obzvlášť archaického, který mám od své dodávky, šetří mi místo, nic mi neškrábe telefon. Skvělá záležitost, i když si jdu třeba jen zaběhat. Navíc stárne do krásy.

A trojka musí být některý z batohů. V tenhle moment - to říkám proto, že díky své práci si můžu naše batohy různě měnit a půjčovat - mám vážně rád náš Classic Backpack. Dva jsem před časem koupil jako školní tašky pro své dcery a jeden jsem si teď půjčil, když jsem šel plavat. To vám byla paráda, všechno jsem si tam hezky uspořádal, zip šlapal jak na drátkách, až mě to, podobně jako naše zákazníky, nutilo si s ním pořád hrát - to je mimochodem taková naše drobná vychytávka, protože máme vyladěné napětí švů. Normálně bych si přitom pro sebe pořídil nějaký větší batoh, i proto mě donedávna ani nenapadlo Classic Backpack zkusit, ale teď mi došlo, že tenhle rozměr je hodně praktický a na většinu aktivit dostatečný. Moc se mi ho dceři nechce vracet. (smích)

Časy se mění, jak se říká. Přechod od hotovosti k platebním kartám už nějakou dobu probíhá, dnes už ale i ty karty často nahrazují mobilní aplikace. Jak na tohle Bellroy reaguje?

Podle mě to je hodně odvislé od toho, v jaké části světa se člověk pohybuje. Někde, třeba v Japonsku nebo v Německu, se pořád hodně používá hotovost, dokonce i mince. A tak jsme vyvinuli peněženky, které to reflektují. Jinde, třeba v Číně, už pomalu nepoužívají ani ty karty, vystačí si s mobily. A proto tu je zase ten náš Phone Case. Nebo si vezměte třeba Slim Sleeve. Tuhle peněženku jsme původně navrhli pro karty i bankovky, ale ve Skandinávii ji třeba nikdo nepoužívá na nic jiného než na ty karty. V různých regionech máme holt různé bestsellery.

Teď jsme otevřeli obrovskou novou kapitolu a sice ty již zmíněné batohy. Celkově bych řekl, že pokrýváme našim zákazníkům tolik potřeb, že zrovna odklon od hotovosti pro nás nebude zásadní problém.

Je dnes Bellroy globální značka? Pořídí člověk vaše výrobky kdekoliv na světě?

Rozhodně. I proto máme v logu sovu - sovy totiž žijí po celém světě, na pěti kontinentech. Je to vlastně takové globální zvíře. Vždycky jsme tak viděli, ale teď už tou globální značkou opravdu jsme, jelikož jsme fyzicky nějakým zpsobem přítomni ve více než 100 zemích.

Potkáváme se tu už pár roků, někdy zajdeme na večeři, někdy na pár drinků. Vzpomínáš na nějaké vtipné historky z těchhle setkání?

Moje oblíbená je rozhodně ta, jak jste si půjčili malé letadlo a prostě sem z ČR přiletěli (pozn.: redakce: drncalo to). To mě docela ohromilo, bylo to dost ve stylu Jamese Bonda. (smích)

Co si celkově myslíš o Pitti? Máš pocit, že se to tu rok od roku nějak mění?

Pitti je rozhodně můj nejoblíbenější veletrh, tohle je moje desátá návštěva, jestli se nepletu. Je to tu skvěle zorganizované, jsou tu skvělé značky a neméně zajímaví zákazníci. Navíc tomu přidává i to parádní místo, Florencie se vším svým skvělým jídlem a scenériemi je prostě nádherná. Moc rád se sem vracím, navíc mi přijde, že to je rok od roku lepší a lepší.

A obligátní otázka na závěr - byl jsi někdy v ČR?

Ještě ne, ale jednou bych tam rád zajel. Až to udělám, budete každopádně první, komu po přistání zavolám.

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Daniel Rufer

Daniel Rufer

Autor článku

Dan toho hodně píše. V divokých začátcích fušoval i jinam, od toho tu teď už ale jsou povolanější. Jeho neupravené vlasy jsou vděčným terčem firemních anekdot.

Zajímá vás víc? Chcete se na něco zeptat?

Škoda, zatím tu nic není. Budeme rádi za komentář.