Časté dotazy

Mohu si v případě osobního odběru objednat na prodejnu víc kousků, které zvažuji, a pak si některý z nich na místě vybrat?

Ano, dokonce to v případě, že váháte, přímo doporučujeme. Část zboží totiž máme nově jen v centrálním skladu, nikoliv na prodejně. Objednáním více kousků, mezi nimiž se rozmýšlíte, se tak můžete bezpečně přesvědčit na vlastní oči.

Můžu si více velikostí/kousků, mezi kterými si vybírám, objednat i domů?

Ano, samozřejmě. Zboží nám můžete zdarma a bez problémů vrátit, stačí vyplnit formulář na stránce Vrácení a reklamace.

Potřebuji zrušit objednávku, jak to mohu udělat?

Zavolejte nám, případně nám napište e-mail. Pokud je Vaše objednávka již uhrazena převodem či kartou, pošlete nám, prosím, rovnou i číslo účtu, na který si budete přát vrátit peníze. Pokud byla objednávka již expedována, nejsnazší věc, kterou můžete udělat, je nedělat nic, tedy ji nepřebírat. Balíček se k nám následně vrátí a my v návaznosti na to zprocesujeme případné vrácení peněz.

Už jsem objednávku odeslal, ale potřebuji v ní udělat nějaké změny. Jak to provedu?

Zavolejte nám, případně napište e-mail. Rozhodně ale neváhejte – jak naše expedice, tak přepravci, se kterými spolupracujeme, jsou rychlí jako blesk.

Mohu si u vás rozpracovanou objednávku (košík) uložit a později se k němu vrátit?

Ano, pokud objednávku vytváříte ve standardním (nikoliv anonymním) režimu prohlížeče, případně u nás máte vytvořenou registraci a zboží do košíku vkládáte po přihlášení, zůstanou Vaše vybrané výrobky v košíku i v případě, že objednávku rovnou nedokončíte.

Mám kód na procentuální slevu i dárkový poukaz. Mohu použít do jedné objednávky oboje?

Ne, náš systém bohužel kombinaci těchto dvou věcí neumožňuje. I v tomto případě nám buď zavolejte, napište e-mail, případně uveďte kód, který se Vám již nepodařilo uplatnit, do poznámky k objednávce a zatím nic nehraďte – slevu Vám započítáme ručně a následně se ozveme s konečnou cenou a pokyny k platbě.

Co když chci uplatnit více slevových kódů najednou?

Záleží na slevovém kódu. Obecně však platí, že nelze kombinovat kódy mezi sebou, ani se slevami přímo na zboží.

Mám dva dárkové poukazy. Mohu uplatnit oba dva v jedné objednávce?

Stejně jako systém většinou neumožňuje uplatnění dvou slevových kódů naráz, nemůžete použít ani dva dárkové poukazy v jedné objednávce. Můžete nám ale zavolat nebo napsat, případně nám poslat onen druhý kód, který se Vám již nepodařilo uplatnit, do poznámky k objednávce a nic nehraďte – slevu Vám započítáme ručně a následně se ozveme s konečnou cenou a pokyny k platbě.

Nejde mi uplatnit slevový kód z dárkového poukazu. Jak mám postupovat?

Nejlépe nám kód vyfoťte a zašlete e-mailem, podíváme se na to.

Mám nákup za více jak tisíc korun, ale po uplatnění dárkového poukazu musím platit dopravu. Proč?

Náš systém bohužel vždy zohledňuje pouze celkovou zbývající částku k úhradě až po uplatnění kódu. Za nákup v hrubé hodnotě nad 1000 Kč Vás ale nutit platit dopravu určitě nebudeme. Pokud se Vám dopravné v košíku v takovém případě objeví, kontaktujte nás a celou věc vyřešíme.

Zboží, které jsem si vybral(a), není skladem a nejde vložit do košíku, můžu jej i tak objednat?

To bohužel nejde. Můžete si ale nastavit hlídacího psa, který na Vás mailem zaštěká okamžitě poté, co zboží znovu naskladníme.

U některého zboží nelze u velikosti, kterou normálně nosím, zvolit hlídacího psa. Proč?

V takovém případě se typicky jedná o zboží z limitovaných sezonních kolekcí, které po vyprodání už nenaskladňujeme znovu. Sezonní kolekce tvoří většinu našeho sortimentu oblečení.

Mohu poslat objednávku někomu jako dárek? Co pro to udělat? Nabízíte případně i dárkové balení?

Objednávku můžete v takovém případě vytvořit s odlišnou dodací a fakturační adresou. Když navíc jako e-mail dodací adresy napíšete ten Váš, tak se obdarovaný vůbec nic nedozví – i fakturu totiž posíláme pouze elektronicky, do balíčku ji nepřikládáme.


Speciální dárkové balení nenabízíme – vzhledem k počtu objednávek to dnes už bohužel není v možnostech naší expedice.

Co dělat, pokud se zrovna nemůžu dovolat na prodejnu?

Kolegové zrovna nejspíš mají napilno s obsluhováním zákazníků. Zkuste to buď, prosím, později, případně se nám ozvěte písemně na jsme@gentlemanstore.cz.


Jak se mohu přihlásit k odběru newsletterů?

Velmi snadno – přihlašovací formulář najdete v dolní patičce našeho webu.


Vztahují se slevy i na již zlevněné zboží?

Typicky nikoli, ačkoli i toto má výjimky. U vybraných akcí se slevovými kódy se může kód aplikovat na veškeré zboží, tedy i to zlevněné. V každém případě se ale snažíme tuto skutečnost u akčních nabídek uvádět.

Do kdy můžu zboží vrátit?

Nepotrpíme si na zákonných 14 dní, protože se to kolikrát ani nedá stihnout. U nás můžete zboží vrátit do 90 dnů od doručení objednávky.

Proč nemůžu zboží prostě vyměnit?

Zcela upřímně: dělá nám to neplechu v účetním systému, nesedí nám pak sklady a nějaký další zákazník by se kvůli tomu mohl zlobit. Peníze Vám však po obdržení vráceného zboží zašleme obratem a vy tak budete moci s klidem objednat to, za co byste jej jinak měnili.

Jak mám tedy postupovat když chci jen jinou velikost/jiné zboží?

Otevřete sekci Vrácení a reklamace na našem webu. Zde vyplňte číslo objednávky, Váš kontaktní e-mail a číslo účtu, na které budete chtít vrátit peníze. Následně si vyberte, zda balíček chcete poslat zdarma tak, že jej odevzdáte na pobočce Zásilkovny, případně zda si dopravu zajistíte sami. My Vám hned poté, co zboží obdržíme, vrátíme peníze na Vámi zvolený účet. Správnou velikost či zboží si pak, prosím, objednejte skrze novou objednávkou.

Musím při vrácení zboží platit poštovné?

Nemusíte, poštovné u vrácení zboží platíme za Vás. Stačí vyplnit formulář v sekci Vrácení a reklamace a balík donést na nejbližší pobočku Zásilkovny. 

Můžu zboží objednané online vrátit na prodejně?

Rozhodně! Peníze za zboží Vám buď vrátíme hotově na místě, nebo je pošleme na Vámi určený bankovní účet.

Zboží mi z nějakého důvodu nevyhovuje a potřebuji jej vrátit. Jak mám postupovat?

Otevřete sekci Vrácení a reklamace na našem webu. Zde vyplňte číslo objednávky, Váš kontaktní e-mail a číslo účtu, na které budete chtít vrátit peníze. Následně si vyberte, zda balíček chcete poslat zdarma tak, že jej odevzdáte na pobočce Zásilkovny, případně zda si dopravu zajistíte sami. My Vám hned poté, co zboží obdržíme, vrátíme peníze na Vámi zadaný účet.

Za jak dlouho bude vrácení zboží zpracované na vaší straně? Kdy budu mít zpátky peníze?

Vrácené objednávky zpracováváme jednou týdně. Peníze posíláme zpět ještě ten samý den, kdy vratku zpracujeme. V součtu s dobou přepravy zpátky k nám to zvládneme do týdne, maximálně do 10 dnů.

Za jak dlouho mi zboží dorazí?

Pokud je Vámi objednané zboží v momentě objednávky skladem a zároveň nečekáme na platbu převodem, platí, že jej odešleme hned následující pracovní den. Jasně, i u nás se může něco zadrhnout, ale musela by to být vážně velká výjimka. V rámci České republiky pak všechny přepravní společnosti, s nimiž spolupracujeme, zpravidla doručují následující pracovní den po odeslání. V rámci Prahy si u objednávek zadaných do 11 hodin dopoledne dokonce lze zvolit Večerní doručení přes Zásilkovnu, díky které objednávku dostanete do ruky ještě týž den.

Mohu si pro objednávku s osobním odběrem hned přijít na prodejnu? Jak poznám, že je připravena k vyzvednutí?

Dříve to možné bylo, dnes již nikoliv, přesunuli jsme totiž centrální sklad mimo prostory prodejny – holt jsme se už nevešli. V případě objednávky s osobním odběrem tedy, prosím, vyčkejte na potvrzení, že je zboží připraveno k vyzvednutí. To zasíláme e-mailem, pokud jste vyplnili i telefonní číslo, dorazí Vám i SMS.

Musím objednávku s osobním odběrem uhradit předem?

Nemusíte, objednávku lze bez problémů a bez dobírky uhradit až přímo na prodejně a to buď hotově, nebo platební kartou.

Jaká je lhůta pro osobní převzetí připravené objednávky? Co dělat, když jsem prošvihl lhůtu na osobní odběr zboží?

Od momentu, kdy Vám ve schránce přistane upozornění, že je Vaše objednávka připravena k odběru, máte rovných 7 dní na její vyzvednutí. Pokud již během nich víte, že to v termínu nestihnete, kontaktujte nás, lhůtu Vám alespoň o několik dní prodloužíme. Pokud lhůta již uplynula, je Vaše objednávka s největší pravděpodobností již stornovaná. V takovém případě nezbývá, než si objednat znovu.

Kolik u vás stojí dopravné?

Veškeré informace o ceně a možnostech dopravy najdete na stránce Doprava a platba

Můžu si odeslání objednávky o pár dní odložit tak, aby mi vyhovoval termín doručení?

Ano, jen nám o tom dejte vědět, ideálně rovnou s jasnou poznámkou k objednávce, ve které uvedete, kdy si přejete zboží odeslat. 

Jak dosáhnu na dopravu zdarma?

Dopravu zdarma poskytujeme na všechny druhy dopravy včetně Večerního doručení od Zásilkovny po Praze u všech objednávek o celkové hodnotě nad 2000 Kč. 

Za jak dlouho bude objednávka po zaplacení vyexpedována?

Pokud bylo Vámi objednané zboží skladem, odešleme jej následující pracovní den po připsání platby.

Máte otevřeno i o víkendu?

Běžně zatím nikoliv, občas ale otevírací dobu rozšiřujeme i na víkendy, obvykle okolo Vánoc. Aktuální informace každopádně vždy najdete v sekci Prodejna

Jakými způsoby je u vás možné platit?

Objednávku z e-shopu je možno uhradit bankovním převodem, platební kartou (včetně Apple Pay), případně na dobírku. Na prodejně přijímáme jak platbu „penězma”, tak kartou. 

Jak mám uplatnit dárkový poukaz či slevový kód?

Slevový kód můžete uplatnit buď v košíku při objednávce na e-shopu, případně pak osobně na prodejně, kde jej sdělíte obsluze, která jej ručně zadá do systému. V případě dárkového poukazu je postup obdobný - i na něm totiž najdete slevový kód.

U slevových kódů v rámci našich speciálních nabídek a akcí se snažíme platnost vždy výslovně uvádět. U dárkových poukazů platí, že jejich platnost je minimálně jeden rok od data zakoupení.

Nepodařilo se mi zaplatit objednávku kartou. Jak mám nyní postupovat?

Pokud se Vám nepodařilo platbu kartou zdárně provést na první pokus, poslali jsme Vám e-mailem odkaz, přes který se o to můžete pokusit znovu. Pokud to ani tentokrát nevyjde, nevěšte hlavu, možnosti tu stále jsou. V tom samém e-mailu totiž najdete i pokyny pro platbu převodem. Pokud by Vám ani tato možnost nevyhovovala, kontaktujte nás a my Vám způsob platby změníme – třeba na starou dobrou dobírku.

Jak se dozvím, že moje platba převodem či kartou byla v pořádku přijata?

Nejsnadněji tak, že Vám hned následující pracovní den pošleme e-mail potvrzující to, že jsme zboží odeslali. 

Je u vás na prodejně možné platit kartou?

Jasně! Jsme v Karlíně, ne v Českém Krumlově, takže u nás na prodejně platební terminál vždy najdete.

Je možné u vás využít možnost odložených plateb?

Ne, tuto možnost v současnosti nenabízíme.

Jak se mám orientovat ve vašich velikostních tabulkách – jde o míry postavy nebo míry oblečení?

Míry uváděné ve velikostních tabulkách jsou zpravidla mírami oblečení, nikoliv postavy.  Pro ideální výběr je proto například v případě, že si chcete pořídit bundu, nutné počítat s dalšími vrstvami.

Výjimkou jsou velikostní tabulky košil, zde jde o míry postavy. V ostatních případech se snažíme v situaci, kdy jde o míry postavy, tuto skutečnost v tabulce výslovně uvádět. 

Můžu si u vás objednat košili na míru?

Ne, na košile na míru se nespecializujeme. Platí ale, že látky, které při výrobě našich padnoucích košil John & Paul používáme, se mohou s těmi, z nichž se vyrábějí košile na míru, směle měřit. 

Jak mám prát u vás zakoupené oblečení?

Vždy vycházejte z informace na štítku, případně z informace uvedené v popisku daného kusu oblečení. 

Je všechno zboží, které máte skladem na e-shopu, k dispozici i na prodejně?

Dnes již nikoliv, přesunuli jsme totiž centrální sklad mimo prostory prodejny – holt jsme se už nevešli. Informaci o tom, zda je dané zboží skladem i na prodejně, najdete vždy v detailu produktu. V případě, že byste se i tak na některý výrobek, který na prodejně nemáme, rádi podívali osobně, zvolte objednávku s osobním odběrem a vložte tam klidně všechny varianty, o kterých uvažujete. Na místě pak vyberete tu pravou.

Jak mám vybrat správnou velikost bot?

Vycházejte ze své obvyklé velikosti a korigujte ji informací, kterou najdete v popisku produktu - pokud mají Vámi předvybrané boty nějakým způsobem neobvyklé číslování, tak tuto informaci v popisku uvádíme. A když se náhodou napoprvé netrefíte, vůbec nic se neděje, boty můžete bez problémů vrátit a objednat správnou velikost. U každé objednávky z e-shopu totiž najdete zpětný štítek pro bezplatné vrácení.

Mohu si u vás objednat vzorek kolínské či jiného parfému?

Ano, vzorky máme u mnoha vůní k dispozici. Pro objednání rozklikněte detail produktu a zvolte vzorkovou variantu, obvykle o objemu 1–2 ml.

Co mám dělat, když se mi zlomil šroubek u klíčenky Orbitkey?

Napište nám e-mail nebo zavolejte. Připravte si číslo objednávky, abychom mohli ověřit, že šlo skutečně o nákup u nás. My reklamaci následně posoudíme a šroubek Vám případně zašleme nový.

Pokud nejde o reklamaci (případně nejde o klíčenku zakoupenou u nás), můžete si u nás šroubek individuálně objednat za 290 Kč. I v takovém případě nás prosím kontaktujte.

Za jak dlouho budou doplněny velikosti košil u stálé kolekce, které nyní nejsou skladem?

To Vám bohužel neumíme přesně sdělit, jelikož to je velmi individuální dle období, kdy nám košile dojdou a řady dalších faktorů. Vždy si však můžete nastavit hlídacího psa, který Vás ihned po naskladnění bude o této skutečnosti informovat. 

Je možné objednat si nějaký produkt vámi nabízeného výrobce i přesto, že zrovna tenhle kus nemáte v sortimentu?

Obvykle ano, byť to asi nebude s naším standardním bleskovým dodáním. Pokud ale vydržíte do příštího naskladnění, kontaktujte nás a určitě to nějak vymyslíme.

Jak probíhá rekonstrukce bot? A kolik stojí?

Veškeré informace o možnostech opravy a rekonstrukce rámových bot najdete na stránce Nejčastější dotazy k rekonstrukci rámových bot

Umíte zařídit opravu/renovaci dalších produktů, jako například kožených peněženek?

V současnosti bohužel ne.

Nabízíte zboží pouze pro muže?

Dlouhou dobu to platilo, a ačkoli stále máme kompletní vybavení pro muže od hlavy až k patě, od oblečení až po koupelnu, dnes už nabízíme v omezeném množství nejen limitované dámské verze některých výrobků, ale třeba i dámské oblečení od značky Barbour.

Jak dlouhou nabízíte na zboží záruku?

Na většinu zboží nabízíme standardní dvouletou záruku. U některých výrobců, např. u výrobků australské značky Bellroy, je pak tato lhůta prodloužená na tři roky.

Jak mohu zboží reklamovat?

Otevřete sekci Vrácení a reklamace na našem webu. Zde vyplňte číslo objednávky, Váš kontaktní e-mail a další údaje. Následně si vyberte, zda balíček se zbožím k reklamaci chcete poslat zdarma tak, že jej odevzdáte na pobočce Zásilkovny, případně zda si dopravu zajistíte sami. My Vám hned poté, co zboží obdržíme, vrátíme peníze na Vámi zvolený účet.

Je potřeba originální obal k reklamaci zboží?

Vůbec ne – to by ostatně bylo i protizákonné. Pro případné odstoupení od smlouvy však doporučujeme zaslat zboží zpátky i s veškerým případným příslušenstvím.

Jak mám reklamované zabalit? Mám případně něco přiložit?

Zboží zabalte jednoduše tak, aby se při přepravě nezničilo, tedy například slaměný klobouk neskládejte, ale dejte jej do velké krabice, v případě křehkého zboží pak toto v balíku vymezte vhodným fixačním materiálem – dobře poslouží třeba staré noviny. 

Je možné reklamaci vyřídit osobně na prodejně?

Ano, na prodejně nám určitě reklamované zboží můžete předat. Zda ji zvládneme na místě rovnou i vyřídit, závisí na závažnosti problému. 

Za jak dlouho mou reklamaci zpracujete?

Hned jak to jen bude možné. Pokud je řešením reklamace vrácení peněz, vyřídíme to maximálně do jednoho týdne. Pokud se jedná o opravu, budeme Vás o její rychlosti informovat. Nejzazším termínem je samozřejmě zákonná 30denní lhůta.

Zboží (balík) mi dorazilo poškozené. Co teď?

Pokud je to viditelné už např. z poškození krabice, balík od přepravce nepřebírejte, jen nás kontaktujte. My se s přepravci domluvíme a k Vám mezitím vyšleme nový balíček. Pokud závadu zjistíte až po rozbalení, napište, vše obratem a ku spokojenosti všech vyřešíme!

Za jak dlouho mi přijdou peníze zpět na účet?

Pokud budete balíček vracet přes náš formulář v sekci Vrácení a reklamace a my následně označíme, že zboží k nám dorazilo, potvrdíme Vám to automatickým e-mailem a vše bude v pořádku, můžete se spolehnout, že ten den odešleme i peníze. Obecně platí, že se vrácené balíčky snažíme zpracovat do jednoho týdne - a to včetně dopravy k nám.

Preferujete osobní kontakt? Rádi vám pomůžeme

+420 605 260 100
jsme@gentlemanstore.cz