Jak jsme po 5 letech redesignovali
17.8. 2021, Pavel KrálíčekSoučasný (minulý?) design jsme měli už od roku 2016. Dlouhé roky sloužil dobře, ale postupně se hromadily drobnosti, které nám přestávaly vyhovovat, až už jich bylo tolik, že jsme přikročili k celkovému redesignu.
Co nám na minulém designu nevyhovovalo:
- špatně zapamatovatelné logo
- omezená barevná paleta - pracovali jsme víceméně jen s bílou, šedou a zlatou
- přidáváním nových funkcí se nám e-shop začínal trochu graficky “rozjíždět”
- technologie se posunula, proto jsme chtěli i vylepšit responzivitu webu - jak pro malé, tak velké obrazovky
Už téměř dva roky spolupracujeme s designérem a kreativním ředitelem Jaroslavem Maškem, který má na starosti celou značku Beviro. Tato spolupráce na mě měla bohužel neblahý účinek - o hodně se zvýšily mé estetické nároky. Což mimo jiné znamenalo, že mi náš starý web už nepřipadal dostatečně krásný.
Zároveň jsem nechtěl jenom lehký facelift, ale opravdu smysluplný redesign založený na hlubší myšlence, podobně jako když redesignoval například Footshop.
Staré a nové gentlemanství
Přemýšleli jsme o tom, co je vlastně pro Gentleman Store charakteristické. Co se nám líbí. Jak by vlastně měl nový web vypadat. A protože jsme měli k dispozici skutečně špičkového kreativce, chtěli jsme jít i trošku proti proudu - protože jsme věděli, že se nám to podaří ustát.
Nebylo by nic jednoduššího než se držet aktuálních trendů. Logo udělat moderním, čistým, černým písmem. Web by byl minimalistický a čistě bílý. Vypadal by dobře, světově, ale zároveň nedostatečně osobitě a tuctově. Podobně redesignovala v poslední době například Kara. (A pak zkrachovala, ale neviděl bych v tom souvislost.)
Máme trochu výhodu, že slovo “gentleman” automaticky evokuje určitou vizuální představu. Kožená křesla, dubové obložení, doutníky a whisky, buřinka, smoking, cvikr. To je ta stereotypní a old-schoolová představa. Ale takhle náš obchod nevypadá. Vlastně jsme se těmto konotacím a prvkům vždycky vyhýbali právě proto, že jsou to klišé.
Gentlemanství v našem pojetí je totiž naprosto současné. Snažíme se tuto ideu přenést i do 21. století a patřičně ji aktualizovat. A právě z tohoto spojení starého a nového vznikla i základní myšlenka redesignu.
Staré a nové logo
Nové logo kombinuje 2 části a 2 fonty - slovo “Gentleman” vyjadřuje tradici a “Store” pak přidává odkaz na moderní dobu a náš modus operandi - je to vlastně tlačítko “Přidat do košíku”. Každé slovo je také napsáno jiným fontem, nově používáme gentlemanský Victorian Orchid a moderní Halenoir.
“Gentleman Store” je poměrně dlouhý název a nepracuje se s ním snadno. Je tak dlouhý, že interně o naší firmě mluvíme jako o “gé-esku”. Na druhou stranu si myslíme, že mezi zákazníky tato zkratka není tolik známá a používaná. V českých reáliích si spíš člověk vzpomene na Genzera a Suchánka a jejich Mistra GS...
Chtěli jsme tedy mít možnost nějak pracovat i s touto zkratkou - nový symbol se proto dá použít i pro pojmenování dalších projektů, jako např. GS Barbershop.
Starý a nový web
Starý web se vyvíjel v průběhu let trochu živelně. Jak rostla firma a přidávali jsme nové prvky a funkčnosti, byl už web trochu neučesaný. A možná až příliš jednoduchý a šablonovitý. Svého času sice působil minimalisticky a moderně, ale podobný vzhled se postupně stal víceméně standardem. Chtěli jsme ho udělat také o něco osobitější, aby to nebyly jen fotky produktů na bílém pozadí…
Novou podobu webu měla na starost agentura Biceps Digital, se kterou jsme měli výbornou zkušenost už při navrhování webu pro Beviro. Povedlo se jim skvěle aplikovat vizuální styl do webového prostředí a zařadit, případně nás odradit od některých nápadů, které by v praxi nefungovaly. Inovovali a rozšířili jsme také barevnou paletu, zlatá už není tolik dominantní a celý web hlavně díky hlavičce trošku ztmavnul.
Mezi největší změny patří detail produktu s většími fotkami, přepracované hlavní menu, nový vzhled blogu a “učesání” všech ostatních stránek.
Závěrem
Doufáme, že se vám naše nová vizuální identita a web bude líbit, pro nás ale práce ještě zdaleka nekončí. Musíme redesignovat všechny ostatní materiály a propsat vizuální identitu do celého zbytku firmy. Pokud tedy dostanete zásilku v krabici se starým logem, nelekejte se - jen nejdřív musíme spotřebovat ty staré. Vyhazovat je by nebylo moc ekologické.
Budu rád, když mi napíšete své dojmy z redesignu (nebo nahlásíte případné chyby) na e-mail redesign@gentlemanstore.cz. Všechny zprávy přečtu a budu se snažit i obratem odpovědět.
Líbil se vám článek? Sdílejte!
Pavel Králíček
Autor článku
Pavel, to je otec zakladatel. Člověk na druhém konci sluchátka, který vám skoro vždycky dovede poradit. Možná proto, že většinu věcí z naší nabídky ozkoušel na vlastní kůži.