6 (sebe)rozvojových knih, které si vzít s sebou na dovolenou

3.7. 2023, Petra Martínková & Filip Proučil
6 (sebe)rozvojových knih, které si vzít s sebou na dovolenou

Co číst na dovolené? Otázka, která patří k prázdninám jako len k letnímu saku. Málo se to o nás ví, ale máme v Gentleman Store malý interní Book Club. Jo, rádi čtem, a hlavně (sebe)rozvojové knížky. Jenže, jak se v nich vyznat? Kterou vybrat? 

Je libo 10 kroků k tomu, jak být úspěšný? Šťastný? Bohatý? Nebo radši příručku o tom, jak neprokrastinovat? Jak být výkonný, ale nevyhořet? Jak působit vzdělaně? Moderně? Charismaticky? Jak mluvit jako na TEDu, jak nastavit vlastní mysl, jak trumfnout souseda? Jak mít radost? Úspěch u žen? Dobrou emoční inteligenci? Skvělý spánek? Jak mít Ferrari, anebo jak se ho zbavit? A tak dále… 

Prostě jich je hodně. Názvy mají lákavé téměř všechny, ale zdaleka ne všechny jsou skutečně přínosné. A protože už máme něco načteno, vybrali jsme pro vás 6 rozvojových knih, které podle nás stojí za to si tohle léto přečíst. A taky vám povíme proč. 

Podívejte se, jaké knížky kdo z Gentleman Store doporučuje! 

 

Pavel Králíček

Pavel, to je otec zakladatel. Hlavně ale muž mnoha talentů a člověk, který si ví vždy a se vším rady. Možná proto, že většinu věcí v naší nabídce sám vybral a důkladně otestoval. Teď řídí marketing. 

Pavel doporučuje

OLIVER BURKEMAN - 4 tisíce týdnů

 

„Kolik položek z TO - DO listu si odškrtnete, je fuk.“

Není to klasická příručka o time managementu, jako spíš trochu filozofická kniha o tom, jak co nejlíp (ano, ne nejefektivněji ani nejkvalitněji, ale prostě nejlíp) strávit čas, který je nám na světě vyměřen. A jak ho (ne)sladit s našima blízkýma. 

Burkeman se nás nesnaží naučit, jak být výkonnější, rychlejší a efektivnější. Naopak. Upozorňuje na skutečnost, že každý člověk žije jen 4 tisíc týdnů a na známý, ale soustavně zanedbávaný fakt, že lidský život je tak krátký a pomíjivý, že to, kolik položek z TO-DO listu jste si odškrtli, je nakonec úplně fuk. 

Zajímavej je i přístup Burkemana k odpočinku a volnými času. Tvrdí, že i k němu máme tendenci přistupovat organizovaně a výkonnostně. Něco z něj vytěžit. Něco se naučit. Seberozvíjet se.

Jako by nešlo někdy nic nedělat a jen tak být. 

 

Filip Proučil

 Správce našich sociálních sítí, marketér a tvůrce obsahu, neúnavný lovec inspirace, fanoušek módy, hudby, bytového designu a filozofie. S trochou nadsázky též náš firemní fragranciér a svěží vítr v marketingu. 

Filip doporučuje

FILIP KAHOUN - Boj po pozornost

 

„Nejúspěšnější lidi nejvíce poutají pozornost.“

Je to tak! V dnešním světě reklamy a online marketingu je pozornost doslova vším. Firmy vyhazují statisíce za to, aby byly vidět. Za to, aby si jich a jejich produktu někdo vůbec všiml. A ve výsledku si ho pak koupil. I lidi samotný touží po pozornosti, mají sociální sítě, pomocí kterých se ji snaží získat. Dnešní svět je prostě bojem o pozornost! O tom, kdo si ji pro sebe nebo svou firmu uzme více. A proto mi tahle knížka padla do oka. Uvědomuji si totiž, jak moc je pozornost důležitá, a taky to, že je nutné s ní zacházet jako s nástrojem. Využívat ji správně a nepřekračovat hranice nevkusu, a pokud se jedná o náš civilní život, tak hranice osobního prostoru. Celý marketing je vlastně o psychologii... No a v téhle knížce je podle mě řečeno mnoho moudrého, užitečného a odborného. Tak to mám rád, žádné ezo výkřiky do tmy, ale pořádná argumentace podložená fakty. 

 

Petr Honc

Petr je náš bývalý dvorní fotograf, současný provozní manažer a provozovatel barbershopu v jedné osobě. Věkem ji sice stále mlád, zkušeností v Gentleman Store má ovšem na rozdávání.

Petr doporučuje

ALEX HANNOLD a DAVID ROBERTS - Alone on the Wall / Sám ve stěně 

„Sonda do myšlení člověka, který nad rizikem přemýšlí úplně jinak než ostatní.“

Rád bych doporučil knihu z trochu jiného soudku. I když je to kniha o lezení, má úspěch i u nelezecké veřejnosti. Jde o knihu od Alexe Honnolda, amerického lezce, který se proslavil svým minimalismem. Nedělá mu totiž problém lézt bez lana, sedáku a jištění. Klidně i na kilometr vysoké stěny. Knížka je v první řadě opravdu zábavná a čas na pláži s ní uběhne vážně rychle. Navíc jde o moc zajímavý pohled do smýšlení člověka, který nad rizikem a nebezpečím přemýšlí diametrálně jinak než běžná populace.

 

Bára Kolačná

Bára u nás nejprve působila jako manažerka obchodu, ale pak se vrátila ke svým profesním kořenům a z pozice výrobní manažerky vyvíjí a zlepšuje oblečení naší značky John & Paul. Taky se stará o Beviro, k tomu všestranně vypomáhá kolegům z prodejny a zkušeně jim radí. Sama o sobě říká, že je něco jako rádce, nákupčí, prudič, Beviro řešič a John & Paul řešič. 

Bára doporučuje

FASHIONARY - The Hidden Facts of Fashion

 

„Zajímavá fakta z oblasti módního průmyslu.“

Jelikož si svou dovolenou představuju třeba v horách a velmi aktivně, tak na čtení nezbývá příliš času, sil ani světla. Vzala bych si tedy s sebou The Hidden Facts of Fashion od nakladatelství Fashionary. Jedná se o krátké informace a články z oblasti módní průmyslu, doplněné fotografiemi, kde jsou zajímavá i zábavná fakta o tom, co mě zajímá.

 

Roman Luňáček 

Roman je bubeník a bonviván, ale hlavně marketingový guru, který nastolil pořádek v našem komunikačním chaosu. Jak jsme to zvládali předtím, než byl s námi? Na to radši ani nechceme myslet.

Roman doporučuje

HANS ROSLING - Faktomluva

„Překvapivá, šokující, nutící k přemýšlení.“

Výběr je to těžký, kdybych ale přece jen měl vybrat konkrétní dovolenkový kousek, přibalil bych knihu Faktomluva (v originále Factfulness) od Hans Roslinga. Knihu jsem dostal už před nějakým časem, několikrát jsem ji se zájmem rozečetl, ale nikdy nedokončil. Je do jisté míry překvapivá, šokující, z nečekaných úhlů pohledu...Prakticky neustále nutí k přemýšlení. Tak snad letos!

 

Aidan Macready

Napůl Američan, který je mistr všeho českého i anglického; zejména pak psaní. Vášnivý pivař, místy zmatkař. Věkově nejmladší z týmu, to však neubírá jeho pracovním talentům a nasazení. 

Aidan doporučuje

ROBERT CIALDINI - Zbraně vlivu

„Umožňuje nám využít manipulativní techniky k vlastnímu prospěchu.“

Je to kniha, která představuje časté manipulační techniky autorit a lidí kolem nás a ukazuje praktické příklady ze života. Nehodnotí, přesto je však velmi poučná, a naopak nám samotným umožňuje v příhodných chvílích tyto manipulativní techniky použít k našemu vlastnímu prospěchu. Nejde o nějaké složité čtivo, na dovolenou ideální. 

 

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Petra Martínková & Filip Proučil

Petra Martínková & Filip Proučil

Autor článku

Petra je dlouholetá novinářka a tisková mluvčí, která prošla redakcemi Lidových i Hospodářských novin, neziskovkou i korporátem. V Gentleman Store řídí obsah a snaží se kultivovat pánskou mluvu. Filip je správce našich sociálních sítí, obsahový marketér, certifikovaný stylista a lovec čerstvé inspirace. Zkrátka svěží vítr v marketingu.

Zajímá vás víc? Chcete se na něco zeptat?

Škoda, zatím tu nic není. Budeme rádi za komentář.