Proč je náš výprodej jiný

28.1. 2021, Daniel Rufer
Proč je náš výprodej jiný

Před pár týdny jsme zahájili náš pravidelný sezónní výprodej. Říkali jsme si, že vám při té příležitosti zkusíme v krátkosti přiblížit naši obchodní filozofii a třeba rovnou i vysvětlíme, proč u nás na megalomanské akce slibující slevy AŽ 80 % nenarazíte.

Neděláme fast fashion

Se začátkem roku jsme si dali předsevzetí spočívající ve větším zaměření na udržitelnost našeho obchodu. Rozeslali jsme v té souvislosti našim zákazníkům dotazník, v němž jsme sbírali tipy, co bychom mohli podle vás zlepšit. Potěšilo nás, že spousta z vás oceňuje již naše dosavadní snahy o udržitelnost. Dlouhodobě se totiž snažíme být jakýmisi arbitry kvality a neprodávat sezónní šmuk, ale poctivé kousky, které vám vydrží dlouhé roky. I když třeba zrovna jde o výrobky ze sezónních kolekcí.

S tím souvisí i to, že se pokaždé snažíme realisticky odhadnout množství výrobků, které do sezónní kolekce zařadíme, aniž bychom na konci zimy či léta zjistili, že máme sklady plné a musíme za měsíc i za cenu ohromných slev „na sílu“ vyprodat stovky kusů oblečení. 

Kvalitní práce něco stojí

Každý rok se v nějaké obměně opakuje prakticky tatáž situace. Spustíme první vlnu výprodeje s plošnou slevou 20 % a záhy následuje reakce některého ze zákazníků, že dvacet procent není úplně něco, z čeho by se tetelil blahem. Trochu tomu rozumíme. V záplavě obřích výprodejových nabídek slibujících slevy ve vyšších desítkách procent, to skutečně nepůsobí jako neodmítnutelná nabídka.

Banální vysvětlení spočívá v tom, že i naše marže jsou jiné a samozřejmě nižší než v případě rychlé módy vyráběné za minimální náklady v zemích třetího světa. Prodávat s obřími slevami by pro nás ve výsledku znamenalo prodávat se značnou ztrátou. Asi chápete, proč tohle není úplně cesta, kterou bychom chtěli jít.

Zákazníkům se nelže

Zvláštní místo v pekle je pak podle nás vyhrazeno těm obchodníkům, kteří si ve výprodejích prachobyčejně vymýšlejí. Běžná taktika? Přidat mezi záplavu produktů zlevněných o 20 % několik málo produktů zlevněných o 70 % a následně lákat zákazníky na výprodej se SLEVAMI AŽ 70 %. Za nás absolutně neseriózní jednání, ke kterému se nechceme a naštěstí nemusíme snižovat.

To samé platí s umělým navyšováním cen před začátkem výprodejových akcí - zdravíme v této souvislosti většinou internetových gigantů. Ani tohle dělat nechceme a nebudeme.

Čtyřicet a dost

Naše sezónní výprodeje mají zásadně dvě vlny. Tu první, kdy vše zlevníme o 20 % a tu druhou, kdy poslední zbývající kusy zlevníme o 40 %. Žádných devadesát dolů, čtyřicet a končíme, hlavně z důvodů naznačených výše. 

A tak to u nás chodí. Snad jsme vám naši filozofii v tomhle směru alespoň trochu objasnili. Za odměnu se teď třeba můžete podívat, jestli v poctivém výprodeji nenajdete něco, co by se vám hodilo.

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Daniel Rufer

Daniel Rufer

Autor článku

Dan toho hodně píše. V divokých začátcích fušoval i jinam, od toho tu teď už ale jsou povolanější. Jeho neupravené vlasy jsou vděčným terčem firemních anekdot.