Proč je náš výprodej jiný
28.1. 2021, Daniel Rufer
Před pár týdny jsme zahájili náš pravidelný sezónní výprodej. Říkali jsme si, že vám při té příležitosti zkusíme v krátkosti přiblížit naši obchodní filozofii a třeba rovnou i vysvětlíme, proč u nás na megalomanské akce slibující slevy AŽ 80 % nenarazíte.
Neděláme fast fashion
Se začátkem roku jsme si dali předsevzetí spočívající ve větším zaměření na udržitelnost našeho obchodu. Rozeslali jsme v té souvislosti našim zákazníkům dotazník, v němž jsme sbírali tipy, co bychom mohli podle vás zlepšit. Potěšilo nás, že spousta z vás oceňuje již naše dosavadní snahy o udržitelnost. Dlouhodobě se totiž snažíme být jakýmisi arbitry kvality a neprodávat sezónní šmuk, ale poctivé kousky, které vám vydrží dlouhé roky. I když třeba zrovna jde o výrobky ze sezónních kolekcí.
S tím souvisí i to, že se pokaždé snažíme realisticky odhadnout množství výrobků, které do sezónní kolekce zařadíme, aniž bychom na konci zimy či léta zjistili, že máme sklady plné a musíme za měsíc i za cenu ohromných slev „na sílu“ vyprodat stovky kusů oblečení.
Kvalitní práce něco stojí
Každý rok se v nějaké obměně opakuje prakticky tatáž situace. Spustíme první vlnu výprodeje s plošnou slevou 20 % a záhy následuje reakce některého ze zákazníků, že dvacet procent není úplně něco, z čeho by se tetelil blahem. Trochu tomu rozumíme. V záplavě obřích výprodejových nabídek slibujících slevy ve vyšších desítkách procent, to skutečně nepůsobí jako neodmítnutelná nabídka.
Banální vysvětlení spočívá v tom, že i naše marže jsou jiné a samozřejmě nižší než v případě rychlé módy vyráběné za minimální náklady v zemích třetího světa. Prodávat s obřími slevami by pro nás ve výsledku znamenalo prodávat se značnou ztrátou. Asi chápete, proč tohle není úplně cesta, kterou bychom chtěli jít.
Zákazníkům se nelže
Zvláštní místo v pekle je pak podle nás vyhrazeno těm obchodníkům, kteří si ve výprodejích prachobyčejně vymýšlejí. Běžná taktika? Přidat mezi záplavu produktů zlevněných o 20 % několik málo produktů zlevněných o 70 % a následně lákat zákazníky na výprodej se SLEVAMI AŽ 70 %. Za nás absolutně neseriózní jednání, ke kterému se nechceme a naštěstí nemusíme snižovat.
To samé platí s umělým navyšováním cen před začátkem výprodejových akcí - zdravíme v této souvislosti většinou internetových gigantů. Ani tohle dělat nechceme a nebudeme.
Čtyřicet a dost
Naše sezónní výprodeje mají zásadně dvě vlny. Tu první, kdy vše zlevníme o 20 % a tu druhou, kdy poslední zbývající kusy zlevníme o 40 %. Žádných devadesát dolů, čtyřicet a končíme, hlavně z důvodů naznačených výše.
A tak to u nás chodí. Snad jsme vám naši filozofii v tomhle směru alespoň trochu objasnili. Za odměnu se teď třeba můžete podívat, jestli v poctivém výprodeji nenajdete něco, co by se vám hodilo.
Líbil se vám článek? Sdílejte!

Daniel Rufer
Autor článku
Dan toho hodně píše. V divokých začátcích fušoval i jinam, od toho tu teď už ale jsou povolanější. Jeho neupravené vlasy jsou vděčným terčem firemních anekdot.