John & Paul: cesta neokázalé kvality

8.2. 2022, Daniel Rufer
John & Paul: cesta neokázalé kvality

Na křiklavost a extravaganci v oblékání celkově nevěříme. Vzhledem k našemu zaměření by ostatně asi bylo poměrně zvláštní, kdyby tomu bylo jinak. Nejinak tomu je i v případě naší vlastní značky oblečení a doplňků John & Paul, jejíž filozofii vám dnes v krátkosti představíme. 

Šijeme v Evropě

Chceme podporovat tradiční řemeslo a zároveň si tím hlídáme kvalitu i etické standardy celého výrobního procesu. Řečeno méně školometsky: víme, že naše trička či košile nevyrábějí děti někde v jihovýchodní Asii za pět dolarů na týden. 

Naším hlavním cílem je vyrábět přímo v České republice, což se nám daří například u košil či boxerek. V některých případech s tímto ovšem mírně narazíme. Problém obvykle bývá buď v nedostatečné kapacitě či kvalitě, v jaké jsou domácí dodavatelé schopni vyrábět, případně nedostatečně dobrý poměr cena/výkon. V takové situaci obvykle sáhneme po alternativě z okolních zemí, třeba z Polska (tam šijeme trička) či ze Slovenska (zde jsme zase našli skvělého výrobce chinos). Jen u ponožek nás hledání vhodného dodavatele zavedlo až k pobřeží oceánu: do Portugalska. 

Používáme prvotřídní materiály

Když mluvíme o evropské výrobě, myslíme to pěkně komplexně. Žádné druhořadé materiály dovezené kdoví odkud se tak nekonají, naopak. Ilustrovat to můžeme třeba na košilích, které šijeme z prvotřídních domácích látek. Přestože nejsme jediní, kdo odebírá látky, obvykle dvojmo skanou bavlnu, právě v hořické Miletě, rozdíly v kvalitě jsou doslova hmatatelné. Není totiž velkým tajemstvím, že většina velkých módních značek nakupuje o dvě až tři třídy horší látky ve snaze ušetřit. Právě tenhle rozdíl pak pocítíte na vlastní kůži. 

Ač jsme založením spíše tradicionalisté, nevyhýbáme se ani moderním materiálům. Třeba naše vyhlášeně pohodlné boxerky tak šijeme z materiálu zvaného MicroModal®. Jde o vlákno z celulózy buku, které spojuje nejlepší vlastnosti bavlny a hedvábí - má dlouhá odolná vlákna, je lehké, skvěle pohlcuje pot a navíc je nebývale jemné. 

Máme vlastní střihy

Velkou pozornost věnujeme i volbě správného střihu. Nečekanou, avšak o to víc vítanou pomoc jsme v tom našli v naší Báře, která oděvní návrhářství vystudovala. Testovacími subjekty pak jsme prakticky my všichni, kteří v Gentleman Store pracujeme. Střihy ladíme tak dlouho, než jsme s výsledkem naprosto spokojení. Od prvního návrhu po finální výrobek tak mohou uplynout i dva roky. Chce to trpělivost, ale výsledek díky tomu stojí za to. 

Nevěříme na potisky a loga

Každý asi někdy v životě nosil trička či mikiny s výrazným potiskem. Ono taky každému bylo někdy patnáct. My tímhle způsobem ale nebojujeme a raději jsme křiklavý nevkus nahradili kvalitou a pohodlím. To je naše reklama. Naše kousky se díky tomu navíc dobře kombinují, jsou decentně elegantní a člověk v nich díky tomu nepůsobí tak, že už sice přišel k penězům, ale ke vkusu zatím ještě nikoliv.

Od hlavy až k patě

Celé to začalo košilemi - těm se věnujeme již od roku 2014. Naší filozofií ale vždycky bylo obléknout každého moderního gentlemana od hlavy až k patě. Neradi totiž nakupujeme, obzvlášť v situacích, které vyžadují návštěvu více než jednoho obchodu. Postupně tak přibyla takřka kompletní nabídka oblečení.

V současnosti tak v rámci naší značky John & Paul krom košil pořídíte i:

Seznam je to už celkem vyčerpávající, končit ale rozhodně neplánujeme: jen na tento rok chystáme několik dalších novinek. Nerad bych to celé provalil dopředu, dovolím si ale naznačit, že tenhle článek píšu v džínech, které jsem dostal za úkol otestovat. Jsou neskutečně pohodlné a skvěle padnou. Ale o tom třeba příště.

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Daniel Rufer

Daniel Rufer

Autor článku

Dan toho hodně píše. V divokých začátcích fušoval i jinam, od toho tu teď už ale jsou povolanější. Jeho neupravené vlasy jsou vděčným terčem firemních anekdot.

Zajímá vás víc? Chcete se na něco zeptat?

Škoda, zatím tu nic není. Budeme rádi za komentář.